joi, 5 martie 2009

"Mame rele"

Iata o "reteta" pentru a fi o "mama rea" - ar trebui sa fie mai multe! - preluata de pe blogul "Aventuri cu 2 pitici"

Intr-o zi cand copiii mei vor fi suficienti de maturi sa inteleaga logica ce motiveaza un parinte le voi spune si lor ceea ce mi-a spus candva mama mea cea rea :

Te-am iubit suficient de mult incat sa te intreb unde te duci, cu cine si la ce ora ai de gand sa te intorci acasa

Te-am iubit suficient de mult incat sa tac si sa te las sa descoperi singur ca noul tau prieten este un "nenorocit "

Te-am iubit suficient de mult sa stau dupa tine doua ore timp in care iti faci curat in camera, treaba ce in mod normal ar trebui sa dureaze 15 minute .

Te-am iubit suficient de mult incat sa te las sa vezi furia, dezamagirea si lacrimile din ochii mei . Copiii trebuie sa invete ca parintii lor nu sunt perfecti.

Te-am iubit suficient de mult incat sa te las sa iti asumi responsabilitatea pentru faptele tale chiar daca consecintele sunt suficient de dure incat aproape imi rup inima.

Dar in primul rand te - am iubit suficient de mult ...incat sa iti spun NU chiar daca am stiut ca ma vei uri pentru asta. Acestea au fost cele mai grele batalii. Sunt fericita ca am invins in ele deoarece in final si tu ai iesit castigator.
Si atunci cand copiii tai vor fi suficient de mari incat sa inteleaga logica parinteasca le vei spune : A fost mama ta rea? Stiu ca a mea a fost. Am avut mama cea mai rea de pe planeta !

In timp ce alti copii mancau bomboane la micul dejun noi trebuia sa mancam cereale, oua si paine prajita. Cand altii aveau un Pepsi si un Twist la pranz noi mancam sandwiches. Si banuiesc ca si cina noastra era diferita de a altor copii.

Mama insista sa stie mereu unde suntem. Ai fi crezut ca eram detinuti. Trebuia sa stie cine ne sunt prietenii si cum ne petrecem timpul cu ei. Insista ca daca am spus ca stam o ora atunci atat sa stam ori mai putin.

Ea intotdeauna a insistat sa spunem adevarul si numai adevarul. Cand am ajuns adolescenti avea puterea deja sa ne citeasca gandurile si in plus mai avea si ochi la spate.
Atunci viata a devenit cu adevarat grea.

Mama nu ne lasa prietenii doar sa sune claxonul masinii ca sa iesim la plimbare. Ei trebuiau sa intre in casa si sa o cunoasca. Cand toata lumea avea intalniri de la 12-13 ani, noi a trebuit sa asteptam pana la 16.

Din cauza mamei am pierdut o groaza de experiente pe care alti copii le-au
experimentat. Niciunul din noi nu a fost prins furand din magazine, vandalizand sau arestati pentru vreo infractiune. A fost numai vina ei.
Acum ca am plecat de acasa suntem toti bine educati si adulti onesti. Si facem tot ce ne sta in putinta sa fim parinti rai exact la fel cum a fost mama noastra. Cred ca de fapt asta e rau in lume azi . Nu sunt suficient de multe mame rele !

Niciun comentariu: